Omgaan met agressie/lastig gedrag

Agressie is alle gedrag waar jij last van hebt.

Ik maak het onzichtbare zichtbaar en creëer ik een gevoel van eenheid. Zelf heb ik meerdere diepe transformaties meegemaakt. Ik leef en werk vanuit mijn essentie, hierdoor kan ik elk vraagstuk aan en weet ik een veilige en vertrouwde sfeer te scheppen.

 
 

Als je van jezelf houdt, leef je niet langer volgens andermans mening. Je hebt geen andere personen nodig die jou accepteren of die jou vertellen hoe goed je bent omdat je weet wie je bent.”

– Don Miguel Ruiz

Hoe ontstaat agressie? En leer je grenzen aangeven.

  • Agressiematrix

  • Soorten agressie: instrumenteel, frustratie en pathologisch

  • Hoe ga je om met deze drie soorten agressie?

  • Hoe buig je een boze klant om naar een tevreden klant?

  • Hoe krijg je je gesprekspartner op een gelijkwaardig niveau qua communicatie?

  • Hoe moet je handelen bij bedreigingen en fysiek geweld?

  • Hoe ga je om met kleinerende en autoritaire klanten? 

Deze vaardigheden worden ingezet ter preventie. De kracht van de medewerker ligt in professioneel handelen. Door professioneel te handelen verlopen de contacten met lastige klanten op een andere manier.

 Het gaat om een praktische training, waarbij de deelnemers in simulaties oefenen, zodat de gesprekken in de toekomst efficiënt en effectief verlopen met behoud van klantvriendelijk imago en uniformiteit. De gesprekken kunnen zowel telefonisch- als in face-to-face contact voorkomen.

 “Leren door doen” staat centraal. Theorie ondersteunen we met oefeningen. We oefenen met simulaties. Hierbij maken we gebruik van een acteur om de praktijk zo goed mogelijk na te bootsen. Vanuit de beleving van de acteur krijgen de deelnemers feedback over hun eigen handelen. Jij krijgt inzicht  in het effect van hun gedrag, ze leren beter te handelen in bepaalde situaties.

Tijdens de training wordt ingespeeld op de behoefte van de cursisten (maatwerk). De training wordt gegeven met veel respect voor de deelnemers in een volkomen veilige situatie. Er wordt gekeken naar
“Wat is goed?” en “Wat kan beter?”.

Duur van de training: 2 keer 1 dag
Terugkomdag optioneel.

 

Hoe kan agressie/lastig gedrag verdwijnen uit je leven?

Wat is agressie/lastig gedrag?

  • Hoe komt het dat je het tegenkomt in situaties?

  • Waarom is het voor je groeiproces nodig dat je het tegenkomt in je omgeving?

  • Waar in je leven ben je het tegengekomen?

  • Wat kun je ervan leren?

Wil je antwoord op deze vragen dan is deze training geschikt voor jou!

Lastig gedrag is voor jou een uitdaging, omdat je door dit gedrag kunt oefenen met begrenzen. Je leert er dus iets van. Je kunt dus zeggen ‘dankjewel’! Door anders te kijken jezelf in relatie tot je omgeving, krijg je inzicht in wat bij jou hoort en wat bij de ander. Je kunt het vervolgens loslaten.

Iedereen heeft wel eens te maken met agressie of lastig gedrag. Je hebt dan de neiging de schuld bij de ander neer te leggen. Dat kun je doen, alleen dat levert niets op. De omgeving is namelijk de spiegel van wat er in jezelf zit.

Als je inzicht krijgt in jezelf in relatie tot agressie of lastig gedrag en dit vervolgens op je ‘harde schijf’ gaat wissen, dan raken deze situaties je niet meer.

Resultaat van de training

  • Je laat belemmerende overtuigingen los

  • Je komt dichter bij jezelf en communiceert vanuit je hart

  • Je kunt begrenzen vanuit gevoel (gevoel is in het hier en nu, emotie is geschiedenis)

  • Je hebt inzicht in je innerlijke agressie

  • Je hebt inzicht in je projectie

  • Je krijgt innerlijke rust (energiebalans)

Door inzicht in jezelf, sta je meer in je kracht in lastige situaties

Duur van de training: 2 keer 1 dag
Terugkomdag optioneel.